Drie liggende mensen die lachen

Insider

programma

Deelnamevoorwaarden & gegevensbescherming

Hieronder vind je alle informatie over de deelnamevoorwaarden en de verwerking van je persoonsgegevens.

INSIDER - Deelnamevoorwaarden

JC New Retail AG, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, Zwitserland (hierna: „JC“ of „Programmaexploitant“), voert dit klantenkaartprogramma uit met de volgende programmapartners („Programmapartners“):

 

  • Peek & Cloppenburg Anson‘s C.V., Wagenstraat 4, 2512AX Den Haag („P&C“)
  • Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf („FID“)

 

FID exploiteert de online-shop op www.peek-cloppenburg.nl.

 

Voorwaarde voor deelname aan het klantenkaartprogramma is dat u 18 jaar of ouder bent en een postadres heeft binnen de Europese Unie of Zwitserland, niet handelt in het kader van de uitoefening van een commerciële activiteit en volledig akkoord gaat met deze voorwaarden.

 

Contactgegevens

Als u vragen of opmerkingen heeft over het klantenkaartprogramma of uw klantenkaart, kunt u contact opnemen met de klantenservice via ons gratis telefoonnummer 0800 221 1334 (werktijden: maandag t/m zaterdag, van 9 tot 17 uur), per e-mail: [email protected] of per post gericht aan JC New Retail AG, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, Zwitserland.

 

Kaartverlies

De klantenkaart blijft eigendom van de Programmaexploitant. De kaart is niet overdraagbaar en mag alleen door u worden gebruikt. Bij verlies van uw klantenkaart dient u onmiddellijk contact op te nemen met de klantenservice.

 

Waar u de klantenkaart kunt gebruiken

De klantenkaart kunt u gebruiken bij alle Nederlandse winkels van de betrokken Programmapartners en in de online-shop www.peek-cloppenburg.nl. Om de klantenkaart in de online-shop te kunnen gebruiken, moet u de gegevens van de gegevens van uw klantenkaart invoeren in uw online-shop account.

 

Voor vragen over het gebruik van uw klantenkaart kunt u contact opnemen met de klantenservice.

 

“INSIDER” en “INSIDER GOLD” status

Als deelnemer van het klantenkaartprogramma heeft u in principe de status van „INSIDER“. Indien u binnen een kalenderjaar bij de Programmapartners met uw klantenkaart voor een totaalbedrag van minimaal € 1.000 (incl. btw) heeft gekocht, krijgt u per 1 maart van het daaropvolgende jaar voor een periode van 12 maanden (“statusjaar”) de status “INSIDER GOLD”. Aan de status zijn verschillende (variabele) voordelen verbonden. Wij behouden ons het recht voor om telkens aan het einde van een statusjaar voordelen uit te breiden, te beperken of op te heffen. Uw huidige status kunt u op elk gewenst moment bij de klantenservice opvragen.

 

Het gebruik van de voordelen is alleen mogelijk op vertoon van de klantenkaart of opgave van uw klantenkaartnummer in het online-shop account.

 

Sparen van INSIDER-punten

Voor iedere euro die u uitgeeft bij een van onze Programmapartners voor de aankoop van goederen (met uitzondering van de aankopen van cadeaubonnen, plastic/papieren draagtassen, kledingzakken, geschenkverpakkingen en verzilveren van WC-tegoedbonnen), krijgt u op vertoon van uw klantenkaart één INSIDER-punt. Als u houder bent van de status „INSIDER GOLD“, krijgt u voor iedere bestede euro twee INSIDER-punten. Elke INSIDER-punt heeft een waarde van 0,01 euro. De gespaarde INSIDER-punten worden na 2 dagen in geval van aankopen in de winkel en na 30 dagen in geval van online-aankopen bijgeschreven op uw klantenkaartaccount. Bij retourneren/omruilen van gekochte goederen tegen terugbetaling van de koopprijs, zullen voor iedere euro aankoopwaarde één (respectievelijk als „INSIDER GOLD“ twee) INSIDER-punt(en) in mindering worden gebracht op uw klantenkaartaccount.

 

Bonus / verzilveren van INSIDER-punten

Als er minimaal 200 INSIDER-punten zijn bijgeschreven op uw klantenkaartaccount, kunt u de gespaarde INSIDER-punten te allen tijde via onze klantenservice laten omzetten in een bonus. Als u dit niet zelf doet, worden uw verzamelde INSIDER-punten ten minste eenmaal per kalenderjaar automatisch omgezet in een bonus, mits het saldo op uw klantenkaartaccount tenminste 200 INSIDER-punten bedraagt. Voor elke 50 INSIDER-punten ontvangt u een bonus van 0,50 euro. Deze bonus wordt verrekend bij uw volgende aankoop, als u aan de kassa in de winkel uw klantenkaart toont of in uw online-shop account uw klantenkaartnummer heeft opgegeven. Indien u dit wenst, kunt u de bonus aan de kassa van de winkel laten uitbetalen in geld op vertoon van uw klantenkaart. INSIDER-punten die niet zijn omgezet in een bonus, blijven op het klantenkaartaccount staan. INSIDER-punten vervallen 36 maanden na het einde van het kalenderjaar waarin ze werden bijgeschreven.

 

Puntenaantal

Uw huidige puntenaantal kunt u bij elke aankoop terugvinden op de kassabon. Bovendien kunt u altijd uw actuele puntenaantal telefonisch bij de klantenservice opvragen.

 

Voordelen

Het gebruik van de voordelen samenhangende met INSIDER is alleen mogelijk op vertoon van de klantenkaart dan wel na opgave van uw klantenkaartnummer in uw online-shop account. De voordelen die voor u gelden kunt u online raadplegen op www.peek-cloppenburg.nl.

 

Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

Op de deelname aan het klantenkaartprogramma is het Duitse recht van toepassing, tenzij op grond van dwingende regels ander recht van toepassing is. De Europese Commissie stelt een platform ter beschikking voor online-geschillenbeslechting, dat u kunt vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Met voornoemde verwijzing naar het platform voor geschillenbeslechting, garanderen wij niet dat JC aan de desbetreffende geschillenbeslechting zal deelnemen. JC behoudt zich het recht voor om eventuele deelname per geval te beslissen.

 

Wijzigingen

De Programmaexploitant behoudt zich het recht voor deze deelnamevoorwaarden te allen tijde te wijzigen. Belangrijke wijzigingen of aanvullingen worden in beginsel schriftelijk aan de deelnemer bekend gemaakt. Deze worden geacht te zijn goedgekeurd indien u niet binnen twee maanden na ontvangst van de kennisgeving schriftelijk bezwaar aantekent. In geval van bezwaar kan de Programmaexploitant uw deelname beëindigen door middel van een reguliere opzegging (zie hierna onder „Beëindiging“).

 

Elke belangrijke wijziging of opheffing van een voordeel wordt uiterlijk vier weken voor het begin van een nieuw statusjaar ten minste schriftelijk aan u meegedeeld.

Schriftelijk zoals bedoeld in dit artikel omvat mede kennisgevingen die per e-mail aan de deelnemer worden toegestuurd.

 

Beëindiging

Uw deelname aan het klantenkaartprogramma kan door u te allen tijde en zonder inachtneming van een termijn of een bijzondere vorm worden opgezegd door middel van een bericht aan de Programmaexploitant of een van de Programmapartners. Onmiddellijk na ontvangst van de opzegging zal uw klantaccount worden verwijderd, behoudens wettelijke bewaarplichten of een blijvend gerechtvaardigd belang van de Programmaexploitant of een Programmapartner bij het bewaren. Bij beëindiging van de deelname is het niet meer mogelijk om INSIDER-punten en/of bonussen bij- of af te schrijven en vervallen alle INSIDER-punten en/of bonussen en zal de door u bereikte status vervallen.

 

De Programmaexploitant behoudt zich het recht voor uw deelname aan het klantenkaartprogramma met een opzegtermijn van vier weken op te zeggen. In geval van opzegging door de Programmaexploitant vervalt uw status met het verstrijken van de opzegtermijn.

INSIDER - Gegevensbescherming

Gegevens verwerkingsverantwoordelijke

Wat betreft de gegevensbescherming zijn gezamenlijk verantwoordelijk in de zin van artikel 26 van de AVG:

 

JC New Retail AG, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, Zwitserland („JC“) Vertegenwoordiger in de EU zoals bedoeld in artikel 27 AVG is: Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf, Duitsland

 

Peek & Cloppenburg Anson`s C.V., Wagenstraat 4, NL-2512AX Den Haag („P&C“)

 

Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf („FID”) (hierna gezamenlijk aangeduid als “wij”)

 

Wij hebben hiervoor een overeenkomst gesloten overeenkomstig artikel 26 van de AVG. De wezenlijke inhoud van deze overeenkomst wordt door ons op verzoek ter beschikking gesteld

 

Beschrijving van het gebruik van gegevens

 

Verwerking van uw gegevens met betrekking tot deelname aan het klantenkaartprogramma
Ten behoeve van het beheer en de uitvoering van het klantenkaartprogramma en de communicatie in dit verband verwerken wij uw persoonsgegevens. Dit zijn de gegevens die noodzakelijk zijn voor deelname aan het klantenkaartprogramma en die in de klantenkaartaanvraag dienovereenkomstig zijn gemarkeerd als *verplicht veld (aanhef, naam, adres en woonplaats). Zonder deze gegevens is uw deelname niet mogelijk. Daarnaast kunt u ons aanvullende gegevens, zoals geboortedatum, telefoonnummer of e-mailadres, bij uw aanvraag of gedurende uw deelname op vrijwillige basis doorgeven. Ook zonder deze aanvullende gegevens kunt u deelnemen aan het klantenkaartprogramma, maar u kunt eventueel niet van alle voordelen gebruik maken (bijvoorbeeld via een bepaalde weg geadverteerde voordeelacties).

 

Wanneer u gebruik maakt van de klantenkaart, verwerken wij tevens transactiegegevens, dus informatie over (i) uw aankopen (object en omzetgegevens, betaalwijze, klantnummer, aankoopdatum en -plaats), (ii) aankoop en verzilveren van tegoedbonnen en (iii) voordelen die worden verstrekt in het kader van kortings- en promotieacties bij de Programmapartners. Uw persoons- en transactiegegevens worden door ons verwerkt voor de uitvoering van de overeenkomst en om vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen (behandeling van uw aanvraag, verzamelen en verzilveren van INSIDER-punten en het controleren daarvan, voor de bepaling van uw status, het toekennen van voordelen en het behandelen van uw verzoeken). De rechtsgrondslag voor de verwerking is artikel 6 lid 1 b) AVG.

 

Als u deelneemt aan onze evenementen of andere acties, verwerken wij uw persoons- en transactiegegevens om deze evenementen en acties uit te voeren en te organiseren (artikel 6 lid 1 b) en f) AVG).

 

De rechtsgrondslag voor de verwerking van uw vrijwillig opgegeven persoonsgegevens is ons gerechtvaardigd belang om u een gepersonaliseerde dienst te kunnen bieden (artikel 6 lid 1 f) AVG).

 

Daarnaast verwerken wij uw persoons- en transactiegegevens en uw e-mailadres om uw aankoopgedrag bij de Programmapartners te analyseren en om u per e-mail reclame voor aanbiedingen, evenementen en winacties toe te sturen die zijn aangepast aan uw persoonlijke interesses, mits u ons hiervoor telkens uw toestemming heeft gegeven. De rechtsgrondslag voor de verwerking is dan uw toestemming conform artikel 6 lid 1 a) AVG.

 

Daarnaast verwerken wij uw persoons- en transactiegegevens om u per post reclame te sturen op basis van uw koopgedrag en afgestemd op uw persoonlijke interesses met het oog op direct marketing (met uitzondering van reclame per e-mail). De rechtsgrondslag voor de verwerking is ons gerechtvaardigd belang (artikel 6 lid 1 f) AVG) om u te informeren over actuele aanbiedingen, evenementen en winacties van de Programmapartners en de Programmaexploitant. Bovendien kunnen wij u in het kader van het bezoek aan de door FID geëxploiteerde online-shops via www.peek-cloppenburg.nl op basis van uw persoonlijke interesses aangepaste productvoorstellen doen die zijn gebaseerd op de analyse van uw transactiegegevens, voor zover u in de online-shop inlogt op uw klantaccount of zich anderszins tegenover ons identificeert. De rechtsgrondslag voor de verwerking is uw toestemming (artikel 6 lid 1 a) AVG) en ons gerechtvaardigd belang om u een gepersonaliseerde dienst te kunnen bieden (artikel 6 lid 1 f) AVG).

 

Daarnaast verwerken wij uw persoons- en transactiegegevens met name voor de volgende doeleinden en ter bescherming van onze volgende gerechtvaardig- de belangen (artikel 6 lid 1 f) AVG): het instellen van vorderingen en het voeren van verweer in rechte (ondernemersbelangen bij het voeren van verweer en uitoefening van rechten), gegevensanalyses – waaronder het segmenteren van klantgroepen door automatische profilering – en het opstellen van statistieken ter verbetering van producten en diensten (ondernemersbelang bij de ontwikkeling van het klantenkaartprogramma), authenticatie en fraudepreventie (ondernemersbelang bij de bescherming tegen materiële en immateriële schade), ten behoeve van IT-beveiliging (ondernemersbelang bij de beveiliging van de eigen systemen) en om uw gegevens zo actueel mogelijk te houden (ondernemersbelang bij de juistheid van deelnemersgegevens).

 

In het kader van klantsegmentatie creëren we klantgroepen uit het geheel van alle transactiegegevens die ons ter beschikking staan zonder persoonlijke referentie met betrekking tot relevant koopgedrag of bepaalde productcategorieën (zogenaamde profilering). Op basis van uw koopgedrag, bijvoorbeeld in de vorm van producten waar u voor kiest of de tijdstippen van uw aankopen, wijst ons systeem u toe aan specifieke klantgroepen. Wij segmenteren de klantgroepen om ons aanbod nog beter af te kunnen stemmen op de interesses van onze klanten en u aan te kunnen spreken op basis van uw interesses.

 

Bewaartermijn

Wij verwerken uw gegevens zolang dit nodig is voor de nakoming van onze contractuele en wettelijke verplichtingen of totdat u uw toestemming intrekt. Hierbij dient in aanmerking te worden genomen dat deelname aan het klantenkaartprogramma voor onbepaalde tijd zal plaatsvinden tot de opzegging of de beëindiging van het programma. Wanneer het doel waarvoor uw gegevens zijn verzameld, wegvalt, worden deze gewist, tenzij het bewaren daarvan noodzakelijk is voor de nakoming van privaatrechtelijke en fiscale bewaartermijnen. De rechtsgrondslag voor de verwerking in het laatste geval is artikel 6 lid 1 sub c) AVG.

 

Doorgifte van gegevens aan derden

Doorgifte van gegevens aan derden anders dan Programmapartners of -exploitanten vindt alleen plaats met uw voorafgaande toestemming of in het kader van een verwerking van opdrachten conform artikel 28 van de AVG aan instructies gebonden en zorgvuldig geselecteerde dienstverleners, zoals datacenters, drukkerijen, mailingbedrijven of IT-dienstverleners. In het kader van de verwerking van opdrachten kunnen daarbij gegevens aan ontvangers in landen buiten de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte (derde landen) worden doorgegeven. In deze gevallen hebben wij, tenzij er een EU-besluit is waarbij het beschermingsniveau passend wordt verklaard, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen passende waarborgen ingevoerd om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen. Graag verstrekt onze klantenservice nadere informatie hierover.

 

Daarnaast zijn wij in bepaalde gevallen wettelijk verplicht om persoonsgegevens aan bevoegde instanties ter beschikking te stellen (artikel 6 lid 1 c) AVG).

 

Intrekking van toestemming

Verleende toestemmingen kunt u in hun geheel of voor afzonderlijke verwerkingsdoeleinden te allen tijde met ingang van de toekomst aan de Programmaexploitant of een programmapartner intrekken. Dit laat de rechtmatigheid van de reeds verrichte verwerking onverlet. Bij intrekking van uw toestemming voor het ontvangen van reclame blijft deelname aan het klantenkaartprogramma mogelijk. Houd er echter rekening mee dat de afzonderlijke voordelen uitsluitend per post of e-mail toegankelijk worden gemaakt.

 

Bezwaar tegen verwerking
U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen elke verwerking op basis van ons gerechtvaardigd belang overeenkomstig artikel 6 lid 1 f) AVG, om redenen die verband houden met uw specifieke situatie. Indien uw persoonsgegevens worden verwerkt voor direct marketing, heeft u te allen tijde het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens met het oog op dergelijke reclame. In het geval van bezwaar tegen direct marketing blijft deelname aan het INSIDER-programma mogelijk.

 

Uw overige rechten als belanghebbende

In overeenstemming met de wettelijke bepalingen heeft u naast het recht om uw toestemming in te trekken en bezwaar te maken tegen de verwerking (artikel 21 AVG), steeds het recht van inzage (artikel 15 AVG), het recht op rectificatie (artikel 16 AVG), gegevenswissing (artikel 17 AVG) en beperking van de verwerking (artikel 18 AVG) van uw persoonsgegevens en het recht op overdraagbaarheid (artikel 20 AVG). U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit over de verwerking van uw persoonsgegevens (artikel 77 AVG).

 

Contact functionaris voor gegevensbescherming

Voor de uitoefening van uw rechten en voor alle vragen over gegevensbescherming kunt u contact opnemen met de functionaris voor gegevensbescherming van JC New Retail AG:
JC New Retail AG

 

Functionaris voor gegevensbescherming

Innere Güterstraße 2
CH-6300 Zug, Zwitserland
E-mail: [email protected]